Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Radom. Kto chętny świadczyć przewozy autobusowe przez 10 lat?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Radom. Kto chętny świadczyć przewozy autobusowe przez 10 lat?
fot. Łukasz Wójcik/UM Radom
Radom prowadzi przetarg na uwolnienie kilku linii autobusowych. Miasto chce zlecić ich obsługę zewnętrznemu operatorowi. Przewoźnik powinien posiadać łącznie 34 autobusy. Część z pojazdów będzie musiała być elektryczna. Znalazło się wielu chętnych świadczyć usługi transportowe dla miasta.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu, organizator transportu publicznego w Radomiu, poszukuje firmy, która będzie gotowa świadczyć usługi regularnego przewozu w ramach komunikacji miejskiej. Zamówienie podzielono na dwa etapy. W ramach pierwszego miasto chce przekazać w obsługę dla przewoźnika linie nr 8 i 13. W ramach etapu drugiego świadczenie usług przewozowych odbywałoby się na liniach nr 2, 5, 6, 22 (wyłącznie w dni powszednie) oraz na linii nr 26.

Do przetargu stanęło aż sześciu oferentów. Nic dziwnego, bo miasto wyceniło zamówienie na 201 mln zł. Żadna z firm jednak nie zmieściła się w tym budżecie. Najtańszą ofertę łożyło Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie na kwotę 251 mln zł. Kolejno, pod względem ceny, swoje oferty założyli IREX-8 (257 mln zł, Mobilis (272 mln zł), konsorcjum firm Benedykt Nowak Nowak Transport, LZ Apolinary Lazar, PKS Południe, JMS Service (286 mln zł), Relobus Transport Polska (298 mln zł) oraz Dolnośląskie Linie Autobusowe (315 mln zł).

Zamawiający postawił warunek udziału w postępowaniu firmom, które muszą wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat wykonały usługi przewozu osób w ilości co najmniej 4 mln wozokilometrów w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Wybór najkorzystniejszej oferty poprzedzi natomiast analiza kilku parametrów. Głównym czynnikiem wpływającym na wynik będzie cena (60 proc.), ale zamawiający oceni także takie parametry jak rodzaj zasilania urządzenia do ogrzewania autobusów z napędem elektrycznym (20 proc.), wyposażenie pojazdów w system wykrywania i gaszenia pożaru (5 proc.), wyposażenie wszystkich autobusów fabrycznie nowych w defibrylator AED (5 proc.) oraz liczba miejsc pasażerskich (10 proc.). Czas umowy określono na 120 miesięcy.

Wraz z podziałem na etapy wiąże się także inny okres przekazania linii w obsługę zewnętrznemu podmiotowi. Pierwszy etap ma się rozpocząć najpóźniej 5 marca 2026 roku. Do obsługi wskazanych w tym etapie linii zamawiający wymaga od przewoźnika posiadania 11 autobusów klasy maxi w przedziale od 11,5 do 12,5 metra długości oraz jednego pojazdu rezerwowego. Zaś drugi etap ma wejść w życie 28 listopada 2027 roku. Dla tego etapu zamawiający wymaga posiadania od przewoźnika 26 autobusów klasy maxi oraz 2 pojazdów rezerwowych. Wskazano, że 11 autobusów ma posiadać napęd elektryczny o zasięgu dziennym 250 km, zaś reszta – konwencjonalny. Usługi świadczone mają być więc łącznie przez 34 autobusy w ruchu oraz 3 autobusy rezerwowe. Dla obu etapów zaplanowano prawie 19 mln wozokilometrów.

Radom oczekuje od zewnętrznego operatora, że ten będzie dysponował fabrycznie nowymi i całkowicie niskopodłogowymi autobusami. W przypadku pojazdów o napędzie konwencjonalnym dla etapu pierwszego muszą one spełniać normę emisji spalin Euro 6d. Pojazdy te nie mogą być wyprodukowane wcześniej jak w 2025 roku. W przypadku etapu drugiego, w którym potrzebnych będzie 25 autobusów, nie mogą one być wyprodukowane wcześniej niż w 2027 roku. Dodatkowo wskazano w zamówieniu, że wszystkie autobusy z napędem konwencjonalnym dla obu etapów mają pochodzić od jednego producenta. Pojazdy z napędem spalinowym mają pomieścić od 90 do 110 pasażerów, zaś elektryki od 70 do 90 pasażerów. W obu przypadkach ma zostać zapewnionych 25 siedzeń, a 5 z nich z poziomu niskiej podłogi. Wejście zapewnić mają trzy pary podwójnych drzwi. W przestrzeni pasażerskiej zaplanowano klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring, ładowarki usb i system automatycznego zliczania pasażerów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Opole z umową na następne autobusy elektryczne

Komunikacja

Opole z umową na następne autobusy elektryczne

MZK Opole 23 stycznia 2025

Łomża z ofertami na cztery krótkie elektryki

Komunikacja

Łomża z ofertami na cztery krótkie elektryki

Przemysław Farsewicz 09 stycznia 2025

Gzm kupi kolejne autobusy elektryczne

Komunikacja

Gzm kupi kolejne autobusy elektryczne

Metropolia GZM 08 stycznia 2025

Zobacz również:

Radom ma w planach nowe przystanki autobusowe

Przestrzeń

Radom ma w planach nowe przystanki autobusowe

Przemysław Farsewicz 10 września 2024

Radom. Plac Kotlarza ma być węzłem przesiadkowym

Przestrzeń

Radom. Plac Kotlarza ma być węzłem przesiadkowym

Jakub Rösler 06 września 2024

Radom planuje nowe przystanki autobusowe

Komunikacja

Radom planuje nowe przystanki autobusowe

Przemysław Farsewicz 13 sierpnia 2024

Pozostałe z wątku:

Opole z umową na następne autobusy elektryczne

Komunikacja

Opole z umową na następne autobusy elektryczne

MZK Opole 23 stycznia 2025

Łomża z ofertami na cztery krótkie elektryki

Komunikacja

Łomża z ofertami na cztery krótkie elektryki

Przemysław Farsewicz 09 stycznia 2025

Gzm kupi kolejne autobusy elektryczne

Komunikacja

Gzm kupi kolejne autobusy elektryczne

Metropolia GZM 08 stycznia 2025

Zobacz również:

Radom ma w planach nowe przystanki autobusowe

Przestrzeń

Radom ma w planach nowe przystanki autobusowe

Przemysław Farsewicz 10 września 2024

Radom. Plac Kotlarza ma być węzłem przesiadkowym

Przestrzeń

Radom. Plac Kotlarza ma być węzłem przesiadkowym

Jakub Rösler 06 września 2024

Radom planuje nowe przystanki autobusowe

Komunikacja

Radom planuje nowe przystanki autobusowe

Przemysław Farsewicz 13 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5